Spoza programu
Na tej stronie publikuję różne materiały, zazwyczaj trudniejsze, nieobjęte programem nauczania. Mogą się tu również pojawić materiały z programu szkolnego, które z różnych względów uznałem za ciekawe lub inspirujące.
Na filmie pokazuję jak za pomocą dwóch funkcji matematycznych można wygenerować serce.
Na filmie pokazuję jak analiza wykresu funkcji pomaga przy rozwiązywaniu nierówności.
- \(\sqrt{3}-(x-\sqrt{2})^2 \lt \frac{x}{\sqrt{5}}+\pi\)
- \(\sin x-1\ge 2^x\)
- \(|x^2-4|\ge|x|-2\)
W trapezie narysowano przekątne. Które pole jest większe: \(P_1\) czy \(P_2\)?

Która liczba jest większa: \(2024^{2025}\) czy \(\ 2025^{2024}\ \)?
Wykaż, że \(\sqrt{3\sqrt{3\sqrt{3\sqrt{3...}}}}=3\).
.Promień dużego koła wynosi \(2\). Oblicz pole zamalowanego koła.

Wykaż, że: \[\frac{1}{1^2}+\frac{1}{2^2}+\frac{1}{3^2}+\frac{1}{4^2}+...=\frac{\pi^2}{6}\]